Jag lever ett friskt liv med diabetes!

Balans mellan kost, rörelse och mentalt välbefinnande

Forskningsprojekt om diabetes

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sedan jag skrev något, 6 månader sedan.
Kommer säkert att återkomma lite oftare, skriva om hälsa, träning och att må bra, hitta en sorts balans i kroppen. Vara i nuet, hitta närvaron, undvika stressen.

Efter mitt besök hos diabetessköterskan blev jag tillfrågad att vara med i ett forskningsprojekt. Det ska börja efter sommaren och hålla på i ca 200 dagar. Jag vet inte vad det innebär, men man blir ju mer under kontroll. Man blir säkert mer motiverad att äta bra och träna. Hade tur för det var några som hade lägst HBA1C som skulle få delta. Jag får återkomma när jag vet mer. Diabetessköterskan tyckte jag hade förbättrat mina värden chockartat. (Om man jämför med för ett år sedan)
Mina prover var jipphiiiiiiibra!!!!!!!!!
Har kommit igång med träningen. Konditionsträning kan vara svårare än styrketräning. Kommer skriva mer om den.
Maten är fortfarande en viktig del, som det är för alla människor. En avvägning med bra ekologisk kost. Jag tror att jag har kommit in i bra vanor, saknar inte sockret. Det sägs att det tar 30 dagar att komma in i en bra vana, och det gäller inte bara kosten utan allt. Viktigt att ha bra motivation för saker som är viktiga för en.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: