Jag lever ett friskt liv med diabetes!

Balans mellan kost, rörelse och mentalt välbefinnande

God lchf mat även i Hälsingland

Kategori: Kost

Haft två avkopplande veckor på landet och är nu tillbaka till Stockholm för att jobba.
 
Som lchfare har jag tidigare tänkt det som komplicerat att äta ute på restauranger. Jag bestämde mig för att testa, och det var inga problem! Dock fanns det ingen färdig rätt utan pasta, spagetti, ris etc. Men när jag sa att jag ville ha utan kolhyrater så fick jag svaret "ah, lchf?", och när jag i kassan frågade efter lchf-fika, så kände personlen till begreppet. Dock fanns det inget färdigt här heller, men de gjorde i ordning jättefint med grädde och bär särskilt till mig! Se bild på det här under och även andra lchf-rätter jag fick!
Pepparlax på fiskrestaurang
Kött med somrig sallad
Grädde med bär

Kommentarer

  • Martin säger:

    God mat!

    2013-07-07 | 22:31:24
  • Alexandra säger:

    Wow, sådan lyx har jag aldrig varit med om!

    2013-07-08 | 15:47:32
    Bloggadress: http://julialex.blogg.se
  • Erika - LCHF till vardag och fest säger:

    Perfekt när man kan få anpassade maträtter/fika.

    2013-07-08 | 22:01:04
    Bloggadress: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här: