Jag lever ett friskt liv med diabetes!

Balans mellan kost, rörelse och mentalt välbefinnande

Skaffa kunskap!!! Broschyrer från Diabetesförbundet

Kategori: Diabetes

Jag har beställt diabetesbroschyrer från Diabetesförbundet. De innehåller allt från kost, hälsa, träning och hur kroppen påverkas av diabetes till diabeteshistoria, statistik kring sjukdomen och informationskort. Lättlästa och anpassade både för vuxna och barn! Jag rekommenderar dessa broschyrer om man vill ha en övergripande förståelse för diabetes. Helt gratis att beställa hem är det också :)
 
Att ha kunskap om diabetes tror jag är viktigt . Har försökt att sluka allt jag kommit åt. Har böcker hemma från 4 olika bibliotek. Glad att om jag nu skulle ha det här att jag inte fick det för 10 år sedan, utvecklingen, kunskapen och utbudet med produkter som finns att köpa är stor nu. Större kommer det att bli.
Lättare att leva sunt helt enkelt.

Kommentarer

  • Josefin säger:

    Många! :D

    Svar: Ja det blev en del :P
    Elina

    2013-06-13 | 20:37:41
  • Lina säger:

    Så gjorde jag med när jag nyss fått diagnosen och det hjälpte mig väldigt mycket, då jag ju faktiskt förstod vad som hände i kroppen vid olika scenarion.

    2013-06-24 | 13:03:16
    Bloggadress: http://linafina.webblogg.se

Kommentera inlägget här: