Jag lever ett friskt liv med diabetes!

Balans mellan kost, rörelse och mentalt välbefinnande

När förändring sker - tankar kring diabetesen

Kategori: Mentalt välbefinnande

Diabetesen har gjort att jag uppskattar saker och ting mera. Reflekterar och inte bara tar saker och ting för givet. Och att hälsan är det allra viktigaste i livet. Att må bra. Var problemfri förut men skapade små onödiga problem. Undrar varför människan gör så. Man skapar onödiga negativa tankar. Nu försöker jag vända dom negativa tankarna till positiva. Ganska svårt, för så fort man inte är uppmärksam så trillar man dit igen. Att bara vara nöjd med den man är kräver träning. En del strävar nog efter en yttre yta som måste poleras och förbättras för att glänsa problemfri i andras ögon. Man utgår mycket ifrån vad andra ska tycka, och vill känna sig mer självsäker. Kanske är så att diabetes fick mig att vakna och se livet annorlunda, ta andra beslut, prioritera andra saker. Framtiden vet man inget om, det här var kanske en av mina vägkorsningar, när förändring sker.

Kommentarer

  • My säger:

    Ett riktigt bra inlägg. Haft samma tankar det senaste! Ibland kan det komma något positivt ur det värsta. Även om jag vet att de inte riktigt är det man tänker på när det sker. Kram på dig!

    2013-08-04 | 10:42:59

Kommentera inlägget här: