Jag lever ett friskt liv med diabetes!

Balans mellan kost, rörelse och mentalt välbefinnande

Hitta balansen - ny med diabetes

Kategori: Allmänt

Jag heter Elina och har nyligen fått diabetes typ 1.
Startar denna blogg för att skriva ner mina funderingar. För att hitta balansen, fokuseringen och harmonin. Nyckeln till en kropp i harmoni och välbefinnande är densamma, oavsett om man har diabetes eller inte! Det handlar om att hitta alla hörnstenar och förena dom till ett livsmönster och denna metod är lika för alla människor. För mig med diabetes blir det tydligare direkt i nuet, andra kanske känner av bristen av en eller flera av hörnstenarna när man blir äldre.

Från chips, läsk och plockgodis som naturliga inslag i vardagen, till något helt nytt. Till ett nytt liv. Sedan min diagnos en månad tillbaka har jag ställt om helt - och jag är friskare än någonsin. Här tänker jag berätta om vägen jag färdats sedan dess och resan jag tar just nu. Om balansen mellan hörnstenarna kost, rörelse och mentalt välbefinnande. Om hur jag lever ett friskt liv med diabetes! Jag vill berätta vad det kan innebära att leva med sjukdomen, hur jag blivit tvungen att lägga om hela mitt liv och vilka positiva resultat det lett till. Jag hoppas kunna inspirera Er att utifrån egna förutsättningar leva ett friskt liv genom balans mellan de viktigaste hörnstenarna. Välkomna till min värld :)
 
Skriv gärna kommentarer och ställ frågor om ni har några, jag lovar att svara på allt :)

Kommentarer

  • Josefin säger:

    Så spännande :D längtar till dina inlägg om träning!!

    Svar: Hehe ja, jag har spärrat mitt gymkort nu så det dröjer nog tills dom kommer!!! Nej men du får hålla ut helt enkelt, det kommer! :)
    Elina

    2013-06-07 | 23:24:41
  • Alexandra säger:

    Vad kul att du kommenterade hos mig så att jag hittade hit! Jag fick min diagnos i juli 2009, som 20-åring. Hur gammal är du? Det är så spännande att höra andras erfarenheter om sjukdomen. Kommer lätt klicka tillbaka hit! :)

    Svar: Jag är 22 :) så det är ju ändå ganska sent för att få ettan vad jag förstår så det kan man ju vara glad för iaf att man inte fick det tidigare :) kan iaf tänka mig att det måste vara jobbigt att växa upp med det, nu kan man ju iaf bestämma själv vad man vill äta och inte äta etc menar jag :P
    Elina

    2013-06-11 | 13:57:20
    Bloggadress: http://julialex.blogg.se
  • Martin säger:

    Hej Elina.
    Kul ide med en diabetesblogg, ser fint ut! Ska bli spännande att få följa din resa. Hoppas att du så småningom lär dig leva väl med din sjukdom.

    Svar: Tack så mycket :) ja det hoppas jag också, man kommer ju in i det mer och mer i alla fall :) hoppas du tittar in här igen!!
    Elina

    2013-06-12 | 10:44:20

Kommentera inlägget här: